„Postaw na słońce” to projekt edukacyjny o odnawialnych źródłach energii. W projekcie stawiamy na samodzielną pracę uczniów, którzy realizują zadania pod opieką nauczyciela. Kierujemy go do młodzieży szkolnej z klas 7 i 8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych.
Zespoły, które biorą udział w projekcie, realizują wskazane przez nas zadania i wysyłają raporty z ich realizacji. Nagrodzimy najlepsze raporty.
Spis treści:
- Strona projektu
- Logowanie i odzyskiwanie hasła
- Dodawanie uczniów do zespołu
- Wgranie zgód
- Etapy projektu i zadania
- Raporty z realizacji zadań
- Terminarz
- Nagrody
Strona projektu
Na tej stronie (postawnaslonce.pl) zamieściliśmy wszystkie potrzebne informacje, w tym:
- regulamin projektu,
- terminarz,
- zadania do wykonania w ramach projektu,
- instrukcje, które pomagają w poruszaniu się po stronie i wysłaniu raportu do oceny.
Logowanie i odzyskiwanie hasła
Po rejestracji na Twój adres email trafiła wiadomość, która potwierdza rejestrację wraz z hasłem do logowania.
Uwaga! Jeśli nie otrzymałaś/otrzymałeś wiadomości, sprawdź folder ze spamem. Jeśli jej nie znajdziesz, zgłoś to mailowo na adres: postawnaslonce@fundacjabos.pl.
Jeśli stracisz hasło, możesz je zresetować – na stronie logowania skorzystaj z opcji „Odzyskiwanie hasła”. Podaj adres e-mail opiekunki/opiekuna (ten podany podczas rejestracji), a otrzymasz wiadomość z linkiem do zmiany hasła.
Chcesz zmienić hasło? Zaloguj się, przejdź do zakładki „Twój zespół” i wybierz opcję „Edycja profilu”. Następnie ustaw nowe hasło i zaktualizuj swój profil.
Oba procesy dokładnie opisaliśmy w instrukcji odzyskiwania i zmiany hasła, którą znajdziesz w zakładce instrukcje oraz poniżej:
Zmiana składu zespołu
Wasz zespół musi składać się z od 2 do 10 uczniów i jednego opiekuna. Opiekun zespołu rejestruje go i dodaje do niego uczniów. W tym celu musi podać ich imiona, nazwiska i adresy mailowe. Na podane adresy trafi informacja o dołączeniu do zespołu wraz z hasłem niezbędnym do logowania.
Uwaga! Dodanie uczniów do zespołu jest konieczne do przesłania raportu!
Jeśli opiekun pomyli się podczas wpisywania maila, nic się nie stało. W takiej sytuacji najlepiej usunąć członka zespołu i dodać go ponownie. Skład zespołu możecie zmieniać do momentu, gdy prześlecie raport z I etapu.
Sposób zmiany składu zespołu opisujemy w instrukcji dostępnej poniżej i w zakładce instrukcje.
Zgody członków zespołu
Opiekun powinien wgrać skan zgód członków zespołu na stronie projektu. Wzory dokumentów są dostępne poniżej, na dole zakładki regulamin, a także w polu, które służy do wgrywania zgód.
Pobierz: Wzór zgody ucznia/uczennicy powyżej 18 roku życia
Pobierz: Wzór zgody ucznia/uczennicy poniżej 18 roku życia
Sposób załączania dokumentów przedstawiamy na instrukcji dostępnej poniżej i w zakładce instrukcje.
Etapy projektu i zadania
Projekt podzieliliśmy na dwa etapy:
- Etap I „ENERGIA SŁOŃCA”;
- Etap II „ZARABIAJ NA SŁOŃCU”.
W pierwszym etapie zdobędziecie wiedzę teoretyczną w ciekawy sposób. W drugim wykorzystacie ją w praktyce. W każdym etapie są zadania, których wykonanie punktujemy.
Zadania w I etapie:
- Budowa zespołu,
- Energia w Waszej okolicy,
- Odnawialne źródła energii
- Fotowoltaika.
Zadania w II etapie:
- OZE dla domu,
- OZE dla szkoły,
- Promocja OZE.
Każde z zadań ma określoną liczbę punktów, które możecie uzyskać za jego wykonanie. Zadania ocenimy na podstawie raportów z realizacji zadań, które do nas wyślecie.
Uwaga! Nie wysyłamy żadnych materiałów do realizacji zadań mailowo lub pocztą. Wszystkie znajdziecie na stronie projektu.
Raporty z realizacji zadań
Każdy etap kończy się przesłaniem raportu z realizacji zadań. Raporty wysyła opiekun zespołu, ale stworzyć muszą je uczniowie. Technika pracy jest dowolna. Najważniejsze, żeby treść raportu znalazła się w odpowiednim miejscu. Każde zadanie składa się z opisu zadania oraz raportu, gdzie zamieszczacie jego treść. Zapoznajcie się uważnie z poleceniami i wytycznymi.
Uwaga uczniowie! Raport tworzycie na stronie projektu po zalogowaniu. Formularz do opisania realizacji zadań znajdziesz w zakładce zadania bezpośrednio pod opisem danego zadania.
Przygotowaliśmy instrukcję, która krok po kroku prowadzi przez proces tworzenia raportów. Znajdziesz ją na stronie projektu w materiałach oraz planie zadań, a także poniżej:
Uwaga! Opiekun zespołu nie może edytować treści raportu!
Gdy przygotujecie raport, opiekun zespołu musi wysłać go do oceny. Raport wysyłacie na stronie projektu. Sposób wysyłki raportu przedstawiliśmy w poniższej instrukcji i w zakładce instrukcje.
Uwaga opiekunowie! Wysyłacie dwa raporty – z I i II etapu konkursu.
Uwaga! Gdy opiekun zespołu wyśle raport do oceny, nie będziecie mogli go już edytować!
Terminarz
Szczegółowy terminarz raportu znajdziesz w zakładce terminarz.
Najbliższa ważna data to termin przesłania raportów z I etapu – 6 marca 2025. Jeśli nie uda Ci się przesłać raportu do tego czasu, możesz to zrobić przez jeszcze siedem dni, ale każdy dzień opóźnienia wiąże się z 5 punktami karnymi.
Przez cały czas trwania projektu będziemy wysyłali Ci maile z przypomnieniami o terminach wysyłki raportów.
Uwaga! Zachęcamy do wcześniejszego wysyłania raportów. Dzięki temu unikniecie stresu i kłopotów związanych z problemami technicznymi.
Nagrody
Nagrodzimy 6 zespołów w każdej kategorii (szkoły podstawowe i szkoły ponadpodstawowe), które uzyskają największy, łączny wynik z obu etapów. Nagrody dla najlepszych zespołów wyślemy na adres szkoły we wrześniu 2025 r.
Wszystkie zespoły, które biorą udział w projekcie otrzymają dyplomy, które roześlemy mailowo najpóźniej we wrześniu. Jeśli wasz zespół potrzebuje dyplomu wcześniej, prosimy o wiadomość na adres postawnaslonce@fundacjabos.pl.
Mamy nadzieję, że udział w projekcie będzie dla Was wspaniałą przygodą!
W razie problemów lub pytań zachęcamy do kontaktu pod adresem postawnaslonce@fundacjabos.pl