Nowy uczestnik Zarejestruj zespół Mam już konto Zaloguj się

Regulamin

I. ORGANIZATOR PROJEKTU

  1. Organizatorem projektu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska (dalej jako „organizator”).
  2. Biuro organizacyjne projektu (dalej jako „biuro”) znajduje się w siedzibie organizatora.
  3. Kontakt do biura:
    1. Tel.: 507 006 579, codziennie w godzinach 10:00-14:00
    2. Strona projektu: www.postawnaslonce.pl
    3. E-mail: postawnaslonce@fundacjabos.pl
  4. Organizator dba o poszanowanie praw dzieci, ochronę ich dóbr osobistych, w tym wizerunku oraz ochronę danych osobowych, w szczególności ustanawiając wysokie standardy w tym zakresie w ramach realizowanych projektów i konkursów skierowanych do dzieci. Zasady ochrony dzieci oraz szczegółowe informacje na temat sposobów zgłaszania wszelkich przejawów krzywdzenia dzieci znajdują się w naszej Polityce Ochrony Dzieci, dostępnej w wersji dla dzieci pod adresem https://fundacjabos.pl/dokumenty/ pod hasłem „Polityka Ochrony Dzieci”. Pełną treść Polityki Ochrony Dzieci udostępniamy na życzenie

II. PARTNERZY GŁÓWNI

  1. Bank Ochrony Środowiska.
  2. Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska.

III. PATRONI I SPONSORZY

  1. Projekt „Postaw na słońce” został objęty patronatami honorowymi Ministra Edukacji oraz Ministra Klimatu i Środowiska.
  2. Sponsorem projektu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska z darowizny przekazanej przez Bank Ochrony Środowiska i Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska.

IV. GŁÓWNE CELE PROJEKTU

  1. Upowszechnienie wśród młodego pokolenia wiedzy na temat korzyści środowiskowych i ekonomicznych, jakie daje wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii, a w szczególności ogniw fotowoltaicznych.
  2. Przedstawienie praktycznych możliwości zastosowania ogniw fotowoltaicznych w funkcjonowaniu domów jednorodzinnych, wielorodzinnych oraz budynków urzędowych oraz upowszechnienie tej wiedzy wśród społeczności lokalnych.

V. CELE SZCZEGÓŁOWE

  1. Upowszechnienie wiedzy dotyczącej energii odnawialnej oraz ogniw fotowoltaicznych w społeczeństwie.
  2. Upowszechnienie wiedzy dotyczącej korzyści środowiskowych i ekonomicznych, jakie płyną z wykorzystania technologii odnawialnych źródeł energii.
  3. Promocja ogniw fotowoltaicznych jako odnawialnego źródła energii elektrycznej.
  4. Bezpłatne udostępnienie narzędzi informatycznych, które umożliwią samodzielne wstępne dobranie systemów fotowoltaicznych i wyliczenie korzyści środowiskowych i ekonomicznych z tego tytułu.
  5. Zdobycie przez młodzież umiejętności:
    1. wyliczenia zużycia energii elektrycznej przez budynek.
    2. związanych z oszczędzaniem i domowymi wydatkami.
    3. realizowania projektów – działania w grupie, przełamywania barier w stosunku do rówieśników jak również innych środowisk, do których kierowana jest wiedza ekologiczna.
    4. dostosowania promocji do charakteru realizowanego projektu. Wzmocnienie umiejętności wykorzystania w praktyce wcześniej zdobytej wiedzy oraz samodzielnego, kreatywnego myślenia.

VI. PRZEDMIOT PROJEKTU

  1. Projekt jest realizowany w formie konkursu.
  2. Projekt jest skierowany do szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz pośrednio do społeczności lokalnych,  
  3. Szkoły są reprezentowane przez zespoły projektowe (dalej jako „zespół”).

VII. ADRESACI I ZASIĘG

  1. Adresatami projektu są uczniowie klas 7 i 8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowym wszystkich typów (licea ogólnokształcące, technika, szkoły branżowe I stopnia) z całej Polski.  
  2. Pośrednio adresatem projektu jest również społeczność lokalna, dla której uczniowie organizować będą kampanie informacyjno-edukacyjne promujące wiedzę na temat odnawialnych źródeł energii ze szczególnym uwzględnieniem ogniw fotowoltaicznych i ich praktycznego zastosowania.

VIII. TERMINARZ

  1. Projekt trwa w okresie: październik 2024 – wrzesień 2025.
  2. Szczegółowy terminarz znajduje się na stronie projektu w zakładce TERMINARZ.
  3. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminów. Wszelkie zmiany zostaną ogłoszone na stronie projektu.

IX. STRONA PROJEKTU

  1. Do zarządzania projektem przygotowano stronę www.postawnaslonce.pl.
  2. Na stronie projektu znajdują się wszystkie informacje niezbędne do wzięcia w nim udziału.

X. REJESTRACJA ZESPOŁÓW

  1. Projekt ma zasięg ogólnopolski.
  2. W projekcie szkołę może reprezentować tylko jeden zespół .
  3. Zespół składa się z od 2 do 10 uczniów z jednej szkoły (mogą to być uczniowie z różnych klas) i nauczyciela – opiekuna zespołu (dalej jako „opiekun”).
  4. Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest zarejestrowanie zespołu w terminie do 28 listopada 2024 roku przez wypełnienie i przesłanie formularza rejestracyjnego na stronie projektu.
  5. Zgłaszając zespół opiekun oświadcza, że Dyrektor Szkoły wyraża zgodę na przeprowadzenie projektu zgodnie z niniejszym regulaminem.
  6. Uczestnicy projektu wyrażają zgodę na opublikowanie nazwy zespołu, szkoły oraz miejscowości na stronach internetowych organizatora, w publikacjach wydawniczych organizatora oraz w innych środkach masowego przekazu, na potrzeby związane z podaniem wyników projektu.
  7. Podczas rejestracji tworzone jest konto opiekuna, za pomocą którego opiekun zgłasza członków zespołu oraz przesyła raporty z realizacji zadań.
  8. Rejestracja zespołu kończy się otrzymaniem maila powitalnego na adres mailowy podany podczas rejestracji. Jest to potwierdzenie udanej rejestracji.
  9. Opiekun poprzez panel „Twój zespół”:
    1. dodaje członków zespołu wpisując ich dane (imię, nazwisko, e-mail);
    2. tworzy indywidualny dostęp do konta ucznia dla każdego członka zespołu.
  10. Opiekun załącza pliki ze skanami zgód członków zespołu na udział w konkursie i przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 1 i 2 do regulaminu) za pomocą panelu „Wymagane dokumenty” w zakładce ZADANIA (w przypadku osób poniżej 18 roku życia zgody podpisują rodzice lub opiekunowie prawni; osoby powyżej 18 roku życia same podpisują zgody);
  11. Wzór zgody opiekunów prawnych na udział w projekcie ucznia poniżej 18 roku życia stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
  12. Wzór zgody na udział w projekcie powyżej 18 roku życia stanowi załącznik nr 2 do regulaminu.
  13. W projekcie nie mogą brać udziału pracownicy organizatora oraz członkowie ich rodzin.
  14. Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest realizacja zadań podzielonych na dwa etapy oraz przesłanie do organizatora raportów z realizacji zadań.

XI. ETAPY

  1. Projekt jest podzielony na dwa etapy:
    1. Etap I „ENERGIA SŁOŃCA”;
    2. Etap II „ZARABIAJ NA SŁOŃCU”.
  2. W etapie I realizowane są 4 zadania.
  3. W etapie II realizowane są 3 zadania.
  4. Z realizacji zadań w danym etapie należy przesłać jeden raport.

XII. REALIZACJA ZADAŃ I RAPORTY

  1. Zespoły w ramach etapów wykonują kolejne zadania. Raport z realizacji zadań danego etapu przesyłany jest do organizatora przez opiekuna za pośrednictwem strony projektu.
  2. Wszystkie zadania opisane są na stronie projektu w zakładce ZADANIA, gdzie opisane są czynności do wykonania, informacje do zdobycia oraz sposoby sporządzania raportów ze zrealizowanych zadań.
  3. Raporty z etapów tworzą uczniowie po zalogowaniu na konto uczniów. Natomiast opiekun przesyła raport do oceny w zakładce ZADANIA po zalogowaniu na koncie opiekuna.
  4. Przed przesłaniem raportu opiekun zespołu załącza plik ze skanem zgód na przetwarzanie danych osobowych członków zespołu (załącznik 1 lub 2 do regulaminu)
  5. Terminy przesłania raportów są określone w TERMINARZU dostępnym na stronie projektu.
  6. Zdjęcia dokumentujące realizację zadań konkursowych, dodane do raportów nie muszą zawierać wizerunków osób. W przypadku gdy będą je zawierały należy zdecydować czy udzielona zostaje zgoda na wykorzystanie wizerunku – pełna treść zgody i szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w Załączniku nr 1 lub 2 do Regulaminu
  7. Uczestnicy mogą, wedle swojego wyboru, zamazać lub w inny sposób ukryć wizerunki osób ujawnione na zdjęciach dokumentujących realizację zadań, co nie wpłynie w żaden sposób na ocenę przesłanego raportu.
  8. Organizator może wykorzystywać zdjęcia dokumentujące prace zespołów i nie stanowiące utworów oraz niewymagające zgody na rozpowszechnienie wizerunku, w celu promocji Projektu w swoich kanałach komunikacji na stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych oraz w zgłoszeniach Projektu do konkursów lub plebiscytów.
  9. Wszystkie zadania oceniane będą przez komisję sędziowską (dalej jako „komisja”) powołaną przez organizatora. Sędziowie oceniać będą raporty z realizacji poszczególnych etapów. Każdy z sędziów działa niezależnie.
  10. Raporty są oceniane oddzielnie w dwóch kategoriach: szkoły podstawowe i ponadpodstawowe.
  11. Raport z I etapu może zostać oceniony na maksymalnie 350 punktów, z czego:
    1. W zadaniu 1 – 50 pkt;
    2. W zadaniu 2 – 100 pkt;
    3. W zadaniu 3 – 150 pkt;
    4. W zadaniu 4 – 50 pkt.
  12. Raport z II etapu może zostać oceniony na maksymalnie 350 punktów z czego:
    1. W zadaniu 1 – 150 pkt;
    2. W zadaniu 2 – 150 pkt;
    3. W zadaniu 3 – 50 pkt.
  13. Za nieterminowe przesłanie raportu przyznawane są punkty karne – za każdy dzień opóźnienia 5 pkt. Po upływie tygodnia od końcowego terminu dostarczenia raportów – nie będą one przyjmowane do oceny.
  14. Końcowa ocena raportu jest średnią arytmetyczną ocen przyznanych przez każdego z członków komisji, pomniejszona o naliczone punkty karne za nieterminowe przesłanie raportu.
  15. Komisja, jeśli uzna za zasadne może przyznać maksymalnie do 15 punktów dodatkowych za działania, które nie zostały przewidziane w scenariuszach do realizowanych zadań.
  16. Decyzje komisji są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
  17. Dla każdej kategorii zostanie utworzona klasyfikacja grand prix na podstawie, której zostaną przyznane nagrody rzeczowe.
  18. Klasyfikacja grand prix jest tworzona na podstawie sumy ocen z dwóch etapów.
  19. Wyniki poszczególnych etapów i klasyfikacji grand prix będą publikowane na stronie Konkursu w zakładce WYNIKI.

XIII. NAGRODY

  1. Łączna pula nagród rzeczowych wynosi 30 tys. zł.
  2. Nagrody rzeczowe przyznawane są zwycięskim zespołom czyli tym, które zajęły sześć pierwszych miejsc w każdej z kategorii w klasyfikacji grand prix.
  3. Nagrody rzeczowe przyznawane są:
    1. uczniom będącym członkami zespołu;
    2. opiekunom zespołu.
  4. Każdy członek zespołu otrzyma indywidualną nagrodę tej samej wartości, bez względu na liczbę członków zespołu, a jej wysokość będzie uzależniona od miejsca zajętego przez zespół.
  5. Nagrody w projekcie nie można zamienić na inną nagrodę ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagrody ani nie udziela gwarancji jej jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do jej producenta lub sprzedawcy.
  6. Zwycięzcy projektu nie mogą przenieść prawa do otrzymania nagrody na osoby trzecie.
  7. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości puli nagród.
  8. Organizator przewiduje możliwość przyznania wyróżnień.
  9. Pełna lista wyników zostanie opublikowana na stronie projektu w zakładce WYNIKI.
  10. O sposobie przekazania nagród organizator poinformuje opiekunów nagrodzonych i wyróżnionych zespołów drogą mailową.
  11. Opiekun nagrodzonego zespołu jest zobowiązany do przesłania potwierdzenia odbioru nagród w ciągu 10 dni roboczych, od dnia ich otrzymania.

XIV. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Dane osobowe uczestników są przetwarzane zgodnie z Klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych, która określa rodzaj danych oraz zakres ich przetwarzania (załącznik nr 3 do Regulaminu).
  2. Organizator będzie uprawniony do zamieszczenia danych zwycięskich zespołów (w tym: nazwa zespołu, nazwa szkoły, imiona i nazwiska uczestników projektu) na stronie internetowej projektu oraz w materiałach prasowych.
  3. Organizator nie ponosi kosztów związanych z uczestnictwem zespołów w projekcie.
  4. Zespoły, które naruszą regulamin projektu, jak również obowiązujące w Polsce przepisy prawa powszechnego oraz ogólnie przyjęte normy społeczne i obyczajowe zostaną wykluczone z projektu.
  5. Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (zgodnie z polami do wypełnienia znajdującymi się w formularzu) będzie stanowić przyczynę wykluczenia zespołu z projektu.
  6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez zespół.
  7. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za materiały, które nie dotarły do niego z przyczyn od niego niezależnych.
  8. Udział w projekcie jest bezpłatny.
  9. Złamanie ustaleń regulaminu projektu przez zespół będzie oznaczało jego wykluczenie z uczestnictwa w projekcie.
  10. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonania zmiany treści regulaminu w zakresie dopuszczalnym przez przepisy prawa. W przypadku wprowadzenia zmiany organizator zobowiązują się do poinformowania o tym uczestników poprzez ogłoszenie na stronie internetowej projektu.

23

23


Partnerzy

Patroni honorowi

Zapraszamy na naszą stronę na Facebooku: FB/fundacjabos