Regulamin
I. ORGANIZATOR PROJEKTU
- Organizatorem projektu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska (dalej jako „organizator”).
- Biuro organizacyjne projektu (dalej jako „biuro”) znajduje się w siedzibie organizatora.
- Kontakt do biura:
- Tel.: 507 006 579, codziennie w godzinach 10:00-14:00
- Strona projektu: www.postawnaslonce.pl
- E-mail: postawnaslonce@fundacjabos.pl
- Organizator dba o poszanowanie praw dzieci, ochronę ich dóbr osobistych, w tym wizerunku oraz ochronę danych osobowych, w szczególności ustanawiając wysokie standardy w tym zakresie w ramach realizowanych projektów i konkursów skierowanych do dzieci. Zasady ochrony dzieci oraz szczegółowe informacje na temat sposobów zgłaszania wszelkich przejawów krzywdzenia dzieci znajdują się w naszej Polityce Ochrony Dzieci, dostępnej w wersji dla dzieci pod adresem https://fundacjabos.pl/dokumenty/ pod hasłem „Polityka Ochrony Dzieci”. Pełną treść Polityki Ochrony Dzieci udostępniamy na życzenie
II. PARTNERZY GŁÓWNI
- Bank Ochrony Środowiska.
- Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska.
III. PATRONI I SPONSORZY
- Projekt „Postaw na słońce” został objęty patronatami honorowymi Ministra Edukacji oraz Ministra Klimatu i Środowiska.
- Sponsorem projektu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska z darowizny przekazanej przez Bank Ochrony Środowiska i Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska.
IV. GŁÓWNE CELE PROJEKTU
- Upowszechnienie wśród młodego pokolenia wiedzy na temat korzyści środowiskowych i ekonomicznych, jakie daje wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii, a w szczególności ogniw fotowoltaicznych.
- Przedstawienie praktycznych możliwości zastosowania ogniw fotowoltaicznych w funkcjonowaniu domów jednorodzinnych, wielorodzinnych oraz budynków urzędowych oraz upowszechnienie tej wiedzy wśród społeczności lokalnych.
V. CELE SZCZEGÓŁOWE
- Upowszechnienie wiedzy dotyczącej energii odnawialnej oraz ogniw fotowoltaicznych w społeczeństwie.
- Upowszechnienie wiedzy dotyczącej korzyści środowiskowych i ekonomicznych, jakie płyną z wykorzystania technologii odnawialnych źródeł energii.
- Promocja ogniw fotowoltaicznych jako odnawialnego źródła energii elektrycznej.
- Bezpłatne udostępnienie narzędzi informatycznych, które umożliwią samodzielne wstępne dobranie systemów fotowoltaicznych i wyliczenie korzyści środowiskowych i ekonomicznych z tego tytułu.
- Zdobycie przez młodzież umiejętności:
- wyliczenia zużycia energii elektrycznej przez budynek.
- związanych z oszczędzaniem i domowymi wydatkami.
- realizowania projektów – działania w grupie, przełamywania barier w stosunku do rówieśników jak również innych środowisk, do których kierowana jest wiedza ekologiczna.
- dostosowania promocji do charakteru realizowanego projektu. Wzmocnienie umiejętności wykorzystania w praktyce wcześniej zdobytej wiedzy oraz samodzielnego, kreatywnego myślenia.
VI. PRZEDMIOT PROJEKTU
- Projekt jest realizowany w formie konkursu.
- Projekt jest skierowany do szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz pośrednio do społeczności lokalnych,
- Szkoły są reprezentowane przez zespoły projektowe (dalej jako „zespół”).
VII. ADRESACI I ZASIĘG
- Adresatami projektu są uczniowie klas 7 i 8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowym wszystkich typów (licea ogólnokształcące, technika, szkoły branżowe I stopnia) z całej Polski.
- Pośrednio adresatem projektu jest również społeczność lokalna, dla której uczniowie organizować będą kampanie informacyjno-edukacyjne promujące wiedzę na temat odnawialnych źródeł energii ze szczególnym uwzględnieniem ogniw fotowoltaicznych i ich praktycznego zastosowania.
VIII. TERMINARZ
- Projekt trwa w okresie: październik 2024 – wrzesień 2025.
- Szczegółowy terminarz znajduje się na stronie projektu w zakładce TERMINARZ.
- Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminów. Wszelkie zmiany zostaną ogłoszone na stronie projektu.
IX. STRONA PROJEKTU
- Do zarządzania projektem przygotowano stronę www.postawnaslonce.pl.
- Na stronie projektu znajdują się wszystkie informacje niezbędne do wzięcia w nim udziału.
X. REJESTRACJA ZESPOŁÓW
- Projekt ma zasięg ogólnopolski.
- W projekcie szkołę może reprezentować tylko jeden zespół .
- Zespół składa się z od 2 do 10 uczniów z jednej szkoły (mogą to być uczniowie z różnych klas) i nauczyciela – opiekuna zespołu (dalej jako „opiekun”).
- Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest zarejestrowanie zespołu w terminie do 28 listopada 2024 roku przez wypełnienie i przesłanie formularza rejestracyjnego na stronie projektu.
- Zgłaszając zespół opiekun oświadcza, że Dyrektor Szkoły wyraża zgodę na przeprowadzenie projektu zgodnie z niniejszym regulaminem.
- Uczestnicy projektu wyrażają zgodę na opublikowanie nazwy zespołu, szkoły oraz miejscowości na stronach internetowych organizatora, w publikacjach wydawniczych organizatora oraz w innych środkach masowego przekazu, na potrzeby związane z podaniem wyników projektu.
- Podczas rejestracji tworzone jest konto opiekuna, za pomocą którego opiekun zgłasza członków zespołu oraz przesyła raporty z realizacji zadań.
- Rejestracja zespołu kończy się otrzymaniem maila powitalnego na adres mailowy podany podczas rejestracji. Jest to potwierdzenie udanej rejestracji.
- Opiekun poprzez panel „Twój zespół”:
- dodaje członków zespołu wpisując ich dane (imię, nazwisko, e-mail);
- tworzy indywidualny dostęp do konta ucznia dla każdego członka zespołu.
- Opiekun załącza pliki ze skanami zgód członków zespołu na udział w konkursie i przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 1 i 2 do regulaminu) za pomocą panelu „Wymagane dokumenty” w zakładce ZADANIA (w przypadku osób poniżej 18 roku życia zgody podpisują rodzice lub opiekunowie prawni; osoby powyżej 18 roku życia same podpisują zgody);
- Wzór zgody opiekunów prawnych na udział w projekcie ucznia poniżej 18 roku życia stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
- Wzór zgody na udział w projekcie powyżej 18 roku życia stanowi załącznik nr 2 do regulaminu.
- W projekcie nie mogą brać udziału pracownicy organizatora oraz członkowie ich rodzin.
- Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest realizacja zadań podzielonych na dwa etapy oraz przesłanie do organizatora raportów z realizacji zadań.
XI. ETAPY
- Projekt jest podzielony na dwa etapy:
- Etap I „ENERGIA SŁOŃCA”;
- Etap II „ZARABIAJ NA SŁOŃCU”.
- W etapie I realizowane są 4 zadania.
- W etapie II realizowane są 3 zadania.
- Z realizacji zadań w danym etapie należy przesłać jeden raport.
XII. REALIZACJA ZADAŃ I RAPORTY
- Zespoły w ramach etapów wykonują kolejne zadania. Raport z realizacji zadań danego etapu przesyłany jest do organizatora przez opiekuna za pośrednictwem strony projektu.
- Wszystkie zadania opisane są na stronie projektu w zakładce ZADANIA, gdzie opisane są czynności do wykonania, informacje do zdobycia oraz sposoby sporządzania raportów ze zrealizowanych zadań.
- Raporty z etapów tworzą uczniowie po zalogowaniu na konto uczniów. Natomiast opiekun przesyła raport do oceny w zakładce ZADANIA po zalogowaniu na koncie opiekuna.
- Przed przesłaniem raportu opiekun zespołu załącza plik ze skanem zgód na przetwarzanie danych osobowych członków zespołu (załącznik 1 lub 2 do regulaminu)
- Terminy przesłania raportów są określone w TERMINARZU dostępnym na stronie projektu.
- Zdjęcia dokumentujące realizację zadań konkursowych, dodane do raportów nie muszą zawierać wizerunków osób. W przypadku gdy będą je zawierały należy zdecydować czy udzielona zostaje zgoda na wykorzystanie wizerunku – pełna treść zgody i szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w Załączniku nr 1 lub 2 do Regulaminu
- Uczestnicy mogą, wedle swojego wyboru, zamazać lub w inny sposób ukryć wizerunki osób ujawnione na zdjęciach dokumentujących realizację zadań, co nie wpłynie w żaden sposób na ocenę przesłanego raportu.
- Organizator może wykorzystywać zdjęcia dokumentujące prace zespołów i nie stanowiące utworów oraz niewymagające zgody na rozpowszechnienie wizerunku, w celu promocji Projektu w swoich kanałach komunikacji na stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych oraz w zgłoszeniach Projektu do konkursów lub plebiscytów.
- Wszystkie zadania oceniane będą przez komisję sędziowską (dalej jako „komisja”) powołaną przez organizatora. Sędziowie oceniać będą raporty z realizacji poszczególnych etapów. Każdy z sędziów działa niezależnie.
- Raporty są oceniane oddzielnie w dwóch kategoriach: szkoły podstawowe i ponadpodstawowe.
- Raport z I etapu może zostać oceniony na maksymalnie 350 punktów, z czego:
- W zadaniu 1 – 50 pkt;
- W zadaniu 2 – 100 pkt;
- W zadaniu 3 – 150 pkt;
- W zadaniu 4 – 50 pkt.
- Raport z II etapu może zostać oceniony na maksymalnie 350 punktów z czego:
- W zadaniu 1 – 150 pkt;
- W zadaniu 2 – 150 pkt;
- W zadaniu 3 – 50 pkt.
- Za nieterminowe przesłanie raportu przyznawane są punkty karne – za każdy dzień opóźnienia 5 pkt. Po upływie tygodnia od końcowego terminu dostarczenia raportów – nie będą one przyjmowane do oceny.
- Końcowa ocena raportu jest średnią arytmetyczną ocen przyznanych przez każdego z członków komisji, pomniejszona o naliczone punkty karne za nieterminowe przesłanie raportu.
- Komisja, jeśli uzna za zasadne może przyznać maksymalnie do 15 punktów dodatkowych za działania, które nie zostały przewidziane w scenariuszach do realizowanych zadań.
- Decyzje komisji są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
- Dla każdej kategorii zostanie utworzona klasyfikacja grand prix na podstawie, której zostaną przyznane nagrody rzeczowe.
- Klasyfikacja grand prix jest tworzona na podstawie sumy ocen z dwóch etapów.
- Wyniki poszczególnych etapów i klasyfikacji grand prix będą publikowane na stronie Konkursu w zakładce WYNIKI.
XIII. NAGRODY
- Łączna pula nagród rzeczowych wynosi 30 tys. zł.
- Nagrody rzeczowe przyznawane są zwycięskim zespołom czyli tym, które zajęły sześć pierwszych miejsc w każdej z kategorii w klasyfikacji grand prix.
- Nagrody rzeczowe przyznawane są:
- uczniom będącym członkami zespołu;
- opiekunom zespołu.
- Każdy członek zespołu otrzyma indywidualną nagrodę tej samej wartości, bez względu na liczbę członków zespołu, a jej wysokość będzie uzależniona od miejsca zajętego przez zespół.
- Nagrody w projekcie nie można zamienić na inną nagrodę ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagrody ani nie udziela gwarancji jej jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do jej producenta lub sprzedawcy.
- Zwycięzcy projektu nie mogą przenieść prawa do otrzymania nagrody na osoby trzecie.
- Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości puli nagród.
- Organizator przewiduje możliwość przyznania wyróżnień.
- Pełna lista wyników zostanie opublikowana na stronie projektu w zakładce WYNIKI.
- O sposobie przekazania nagród organizator poinformuje opiekunów nagrodzonych i wyróżnionych zespołów drogą mailową.
- Opiekun nagrodzonego zespołu jest zobowiązany do przesłania potwierdzenia odbioru nagród w ciągu 10 dni roboczych, od dnia ich otrzymania.
XIV. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Dane osobowe uczestników są przetwarzane zgodnie z Klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych, która określa rodzaj danych oraz zakres ich przetwarzania (załącznik nr 3 do Regulaminu).
- Organizator będzie uprawniony do zamieszczenia danych zwycięskich zespołów (w tym: nazwa zespołu, nazwa szkoły, imiona i nazwiska uczestników projektu) na stronie internetowej projektu oraz w materiałach prasowych.
- Organizator nie ponosi kosztów związanych z uczestnictwem zespołów w projekcie.
- Zespoły, które naruszą regulamin projektu, jak również obowiązujące w Polsce przepisy prawa powszechnego oraz ogólnie przyjęte normy społeczne i obyczajowe zostaną wykluczone z projektu.
- Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (zgodnie z polami do wypełnienia znajdującymi się w formularzu) będzie stanowić przyczynę wykluczenia zespołu z projektu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez zespół.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za materiały, które nie dotarły do niego z przyczyn od niego niezależnych.
- Udział w projekcie jest bezpłatny.
- Złamanie ustaleń regulaminu projektu przez zespół będzie oznaczało jego wykluczenie z uczestnictwa w projekcie.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonania zmiany treści regulaminu w zakresie dopuszczalnym przez przepisy prawa. W przypadku wprowadzenia zmiany organizator zobowiązują się do poinformowania o tym uczestników poprzez ogłoszenie na stronie internetowej projektu.
23
23
- Spis treści
- I. ORGANIZATOR PROJEKTU
- II. PARTNERZY GŁÓWNI
- III. PATRONI I SPONSORZY
- IV. GŁÓWNE CELE PROJEKTU
- V. CELE SZCZEGÓŁOWE
- VI. PRZEDMIOT PROJEKTU
- VII. ADRESACI I ZASIĘG
- VIII. TERMINARZ
- IX. STRONA PROJEKTU
- X. REJESTRACJA ZESPOŁÓW
- XI. ETAPY
- XII. REALIZACJA ZADAŃ I RAPORTY
- XIII. NAGRODY
- XIV. POSTANOWIENIA OGÓLNE