Projekt „Postaw na słońce” to ogólnopolski projekt edukacyjny dla klas 7-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. W jego ramach wspieramy Was w edukacji o transformacji energetycznej. Razem z Wami pokazujemy, dlaczego to ważny proces i jak możemy go wspierać.
Szkoły, które biorą udział w projekcie, realizują przygotowane przez nas zadania i wysyłają raporty z ich realizacji. Najlepsze otrzymają zestawy demonstracyjno-edukacyjne OZE.
Spis treści:
- Strona projektu
- Logowanie i odzyskiwanie hasła
- Konta uczniów
- Etapy projektu i zadania
- Raporty z realizacji zadań
- Terminarz
- Nagrody
Strona projektu
Na tej stronie (postawnaslonce.pl) zamieściliśmy wszystkie potrzebne informacje, w tym:
- regulamin projektu,
- terminarz,
- zadania do wykonania w ramach projektu,
- instrukcje, które pomagają w poruszaniu się po stronie i wysłaniu raportu do oceny.
Logowanie i odzyskiwanie hasła
Po rejestracji na Twój adres email trafiła wiadomość, która potwierdza rejestrację wraz z hasłem do logowania.
Uwaga! Jeśli nie otrzymałaś/otrzymałeś wiadomości, sprawdź folder ze spamem. Jeśli jej nie znajdziesz, zgłoś to: postawnaslonce@fundacjabos.pl.
Jeśli stracisz hasło, możesz je zresetować – na stronie logowania skorzystaj z opcji „Odzyskiwanie hasła”. Podaj adres e-mail opiekunki/opiekuna (ten podany podczas rejestracji), a otrzymasz wiadomość z linkiem do zmiany hasła.
Chcesz zmienić hasło? Zaloguj się, przejdź do zakładki „Twoje zgłoszenie” i wybierz opcję „Edycja profilu”. Następnie ustaw nowe hasło i zaktualizuj swój profil.
Oba procesy dokładnie opisaliśmy w instrukcji odzyskiwania i zmiany hasła. Znajdziesz ją w poniżej:
Konta uczniów
Zadania projektowe może realizować od 3 do 40 uczniów. Spośród nich wybierzcie maks. 5 osób, których zadaniem będzie wprowadzenie raportu z realizacji zadań na stronie projektu. Konta dla nich zakłada opiekun projektu w Waszej szkole. W tym celu musi podać ich adresy mailowe. Trafi na nie informacja o dołączeniu do projektu wraz z hasłem niezbędnym do logowania.
Uwaga! Dodanie uczniów jest konieczne do przesłania raportu!
Jeśli opiekun pomyli się podczas wpisywania maila, nic się nie stało. W takiej sytuacji najlepiej usunąć konto ucznia i dodać je ponownie.
Sposób dodawania i usuwania kont uczniów opisujemy w instrukcji dostępnej poniżej:
Etapy projektu i zadania
Projekt podzieliliśmy na dwa etapy:
- Etap I – polega na realizacji zadań. 40 szkół, które wykona je najlepiej przechodzi do etapu II
- Etap II – polega na przeprowadzeniu i sprawozdaniu z zajęć z wykorzystaniem otrzymanego zestawu
W każdym etapie prosimy o wyniki ewaluacji. Warto zaplanować ją wcześniej.
Każde zadanie ma określoną liczbę punktów, które możecie uzyskać za jego wykonanie. Zadania ocenimy na podstawie raportów z realizacji zadań, które do nas wyślecie.
Uwaga! Nie wysyłamy żadnych materiałów do realizacji zadań mailowo lub pocztą. Wszystkie znajdziecie na stronie projektu.
Raporty z realizacji zadań
Każdy etap kończy się gdy prześlecie raport z realizacji zadań.
Raporty wysyła opiekun zespołu, ale stworzyć muszą je uczniowie. Opiekun może wprowadzać korekty w treści przygotowanej przez uczniów.
Technika pracy jest dowolna. Najważniejsze, żeby treść raportu znalazła się w odpowiednim miejscu. Każde zadanie składa się z opisu zadania oraz raportu, gdzie zamieszczacie jego treść. Zapoznajcie się uważnie z poleceniami i wytycznymi.
Uwaga uczniowie! Raport tworzycie na stronie projektu po zalogowaniu. Formularz do opisania realizacji zadań znajdziesz w zakładce zadania bezpośrednio pod opisem danego zadania.
Przygotowaliśmy instrukcję, która krok po kroku prowadzi przez proces tworzenia raportów. Znajdziesz ją poniżej:
Gdy przygotujecie raport, opiekun powinien wykonać 3 czynności:
1. Wgrać zgody dla tych uczniów, którzy mają założone konta i dla wszystkich osób, których wizerunek pojawia się na materiałach
2. Przeprowadzić ewaluację i wpisać jej wynik na stronie.
3. Przesłać raport do oceny.
Uwaga opiekunowie! Wysyłacie jeden raport z jednego etapu.
Uwaga opiekunowie! Jeśli wyślecie raport do oceny, nie będzie można go już edytować!
Wszystkie te czynności opisaliśmy w instrukcji poniżej:
Wzory zgód znajdziesz w regulaminie i poniżej:
Pobierz: Wzór zgody ucznia/uczennicy powyżej 18 roku życia
Pobierz: Wzór zgody ucznia/uczennicy poniżej 18 roku życia
Pobierz: Klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych
Terminarz
Szczegółowy terminarz raportu znajdziesz w zakładce terminarz.
Najbliższa ważna data to termin przesłania raportów z I etapu – 5 marca 2026. Jeśli nie uda Ci się przesłać raportu do tego czasu, możesz to zrobić przez jeszcze siedem dni, ale każdy dzień opóźnienia wiąże się z 5 punktami karnymi.
Przez cały czas trwania projektu będziemy wysyłali Ci maile z przypomnieniami o terminach wysyłki raportów.
Uwaga! Zachęcamy do wcześniejszego wysyłania raportów. Dzięki temu unikniecie stresu i kłopotów związanych z problemami technicznymi.
Nagrody
Dla 40 najlepszych szkół przewidzieliśmy zestawy demonstracyjno-edukacyjne OZE. Pula na zestawy wynosi 60 000 zł.
Wszystkie zespoły, które wezmą udział w projekcie otrzymają dyplomy w wersji elektronicznej. W dyplomach dla uczniów pozostawimy miejsce na imię i nazwisko do samodzielnego wypełnienia.
Mamy nadzieję, że udział w projekcie będzie dla Was wspaniałą przygodą!
W razie pytań zachęcamy do kontaktu pod adresem postawnaslonce@fundacjabos.pl

