Nowy uczestnik Zarejestruj zespół Mam już konto Zaloguj się

Regulamin

  1. Organizatorem Projektu „Postaw na słońce” (dalej jako „Projekt”) jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska (dalej jako: „Organizator”).
  2. Opiekę nad Projektem sprawuje koordynator wyznaczony przez Organizatora.
  3. Projekt jest finansowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska z darowizn przekazanych przez Bank Ochrony Środowiska S.A. oraz Dom Maklerski BOŚ S.A.
  4. Biuro Projektu znajduje się w siedzibie Fundacji Banku Ochrony Środowiska:
    ul. Żelazna 32, 00-832  Warszawa,
    tel. 507 006 579,
    e-mail: postawnaslonce@fundacjabos.pl,
    strona internetowa Projektu: postawnaslonce.pl.
  5. Biuro Projektu jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-14:00.
  6. Organizator dba o poszanowanie praw dzieci, ochronę ich dóbr osobistych, w tym wizerunku oraz ochronę danych osobowych, w szczególności ustanawiając wysokie standardy w tym zakresie w ramach realizowanych projektów i konkursów skierowanych do dzieci. Zasady ochrony dzieci oraz szczegółowe informacje na temat sposobów zgłaszania wszelkich przejawów krzywdzenia dzieci znajdują się w Polityce Ochrony Dzieci, dostępnej w wersji dla dzieci pod adresem fundacjabos.pl/dokumenty/ pod nazwą: „Polityka Ochrony Dzieci”. Pełną treść Polityki Ochrony Dzieci Organizator udostępnia na życzenie.

II. PATRONI HONOROWI

  1. Projekt został objęty patronatami honorowymi:
    1. Ministra Edukacji.
    2. Ministra Klimatu i Środowiska

III. ZAŁOŻENIA PROJEKTU

  1. Dwunasta edycja Projektu jest realizowana w roku szkolnym 2025/2026.
  2. Celem Projektu jest wsparcie szkół w edukacji o transformacji energetycznej poprzez:
    1. Upowszechnienie wiedzy na temat wpływu transformacji energetycznej na środowisko, klimat, zdrowie, bezpieczeństwo i gospodarkę;
    2. Zapewnienie materiałów merytorycznych;
    3. Wsparcie nauczycieli i nauczycielek w rozwoju kompetencji;
    4. Przekazanie zestawów demonstracyjno-edukacyjnych OZE.
  3. Projekt ma zasięg ogólnopolski.
  4. Projekt jest skierowany do uczniów i uczennic, nauczycielek i nauczycieli klas 7 i 8 ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych (dalej jako „Uczestnicy”).
  5. Projekt składa się z dwóch etapów.
  6. Projekt jest prowadzony na stronie internetowej www.postawnaslonce.pl (dalej jako „Strona Projektu”).
  7. Udział w projekcie jest bezpłatny.

IV. TERMINARZ

  1. Projekt trwa od października 2025 do czerwca 2026.
  2. Uczestnicy realizują poszczególne etapy w następujących terminach:
    1. Etap I – od października 2025 roku do marca 2026 roku;
    2. Etap II – od maja do czerwca 2026 roku.
  3. Szczegółowy terminarz znajduje się na Stronie Projektu w zakładce TERMINARZ.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminarza w trakcie trwania Projektu. Zmiany zostaną ogłoszone na Stronie Projektu w zakładce TERMINARZ.

V. REJESTRACJA

  1. Uczestnicy w Projekcie reprezentują szkołę podstawową lub ponadpodstawową (dalej jako „Szkoła”).
  2. W projekcie mogą brać udział zarejestrowane Szkoły.
  3. Szkołę można zarejestrować raz w danej edycji.
  4. Szkołę może reprezentować nauczyciel/nauczycielka (dalej jako „Opiekun”) i grupa uczniów i uczennic (łącznie od 3 do 40 osób).
  5. Rejestracja Szkoły polega na wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracyjnego na Stronie Projektu (dalej jako „Rejestracja”).
  6. Szkołę do udziału w Projekcie rejestruje Opiekun za zgodą Dyrekcji Szkoły w terminie wyznaczonym przez Organizatora.
  7. Dyrekcja Szkoły może zmienić Opiekuna w każdym czasie poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: postawnaslonce@fundacjabos.pl
  8. Po Rejestracji Opiekun otrzyma wiadomość e-mail z danymi dostępowymi do Konta Opiekuna na Stronie Projektu. Na koncie może:
    1. Tworzyć Konta Uczniów (maksymalnie 5) dla wybranych uczniów i uczennic.
    2. Edytować raporty z realizacji zadań.
    3. Przesyłać raporty do oceny.
  9. W projekcie nie mogą brać udziału pracownicy i pracownice Organizatora oraz członkowie i członkinie ich rodzin.

VI. REALIZACJA PROJEKTU

  1. Projekt podzielony jest na dwa etapy:
    1. Etap I. Składa się z 4 zadań. Jest oceniany przez Komisję. Na jego podstawie przyznawane są zestawy dla najlepszych Szkół;
    2. Etap II. Składa się z 1 zadania. Jest obowiązkowy dla Szkół, które otrzymały zestawy. Jest sprawozdaniem z realizacji zajęć.
  2. Dokładny opis etapów i zadań znajduje się na Stronie Projektu w zakładce ZADANIA.
  3. Wybrani uczniowie i uczennice po zalogowaniu na Koncie Ucznia przygotowują jeden raport z danego etapu.
  4. Treść Raportu musi być przygotowana samodzielnie przez Uczestników.
  5. Opiekun sprawdza, koryguje i przesyła raport do oceny z Konta Opiekuna w terminie wyznaczonym przez Organizatora. Raporty przesłane w innej formie nie będą oceniane.
  6. Opiekun składający raporty w ramach Projektu poświadcza okoliczności w nim wskazane pod rygorem odpowiedzialności cywilnej oraz karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (t.j. z 2025 r., poz. 383 ze zm.).
  7. Zdjęcia, dokumentujące realizacje zadań, dodane do raportów, nie muszą zawierać wizerunków osób. W przypadku gdy będą je zawierały, należy przesłać do Organizatora zgody tych osób na wykorzystanie wizerunku (Załącznik nr 1 i Załącznik nr 2 do Regulaminu). 
  8. Uczestnicy mogą, wedle swojego wyboru, zamazać lub w inny sposób ukryć wizerunki osób ujawnione na zdjęciach dokumentujących realizację zadań, co nie wpłynie w żaden sposób na ocenę przesłanego raportu.
  9. Organizator może wykorzystywać materiały dokumentujące prace Uczestników na zasadach wskazanych w punkcie X. Regulaminu. 
  10. We wszelkich materiałach informacyjnych, dotyczących Projektu, publikowanych przez Szkołę i Uczestników w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn)   należy oznaczać profil Organizatora:  @fundacjabos. 
  11. Wszelkie materiały informacyjne i publikacje, wydane oraz przekazywane mediom w ramach Projektu powinny być opatrzone logotypem Organizatora oraz zawierać jedną z poniższych informacji:
    1. Wydarzenie zostało zrealizowane w ramach projektu „Postaw na słońce”, którego organizatorem jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska. 
    2. Działanie zostało zrealizowane w ramach projektu „Postaw na słońce”, którego organizatorem jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska. 
    3. Materiał powstał w ramach projektu „Postaw na słońce”, którego organizatorem jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska. 

VII. ETAP I

  1. Raport z Etapu I musi zawierać:
    1. Opis realizacji zadań,
    2. Dokumentację zdjęciową.
    3. Zgody Uczestników na udział w Projekcie (Załącznik nr 1 do Regulaminu,  Załącznik nr 2 do Regulaminu). Obowiązkowe dla uczestników:
      1. którzy mają założone Konta Ucznia;
      2. których wizerunki znajdują się w dokumentacji zdjęciowej w raporcie.
  2. Raporty są oceniane na podstawie realizacji zadań z Etapu I przez Komisję powołaną przez Organizatora (dalej jako „Komisja”).
  3. W Etapie I można zdobyć za zadania maksymalnie 400 pkt:
    1. Zadanie 1 – 100 pkt;
    2. Zadanie 2 – 100 pkt;
    3. Zadanie 3 – 150 pkt;
    4. Zadanie 4 – 50 pkt.
  4. Komisja, jeśli uzna za zasadne może przyznać maksymalnie do 25 punktów dodatkowych za działania, które nie zostały przewidziane w wytycznych do realizacji zadań.
  5. Spóźnione raporty można przesyłać przez 7 dni po terminie wyznaczonym przez Organizatora, ale za każdy dzień spóźnienia naliczanych jest 5 punktów karnych. Po tym czasie możliwość przesyłania raportów zostanie zablokowana.
  6. Oceną końcową raportu jest średnia arytmetyczna z ocen członków Komisji, ewentualnie pomniejszona o naliczone punkty karne i powiększona o średnią arytmetyczną przyznanych punktów dodatkowych.
  7. Decyzje Komisji są ostateczne i nie można się od nich odwołać.
  8. Wyniki zostaną opublikowane na stronie Projektu w zakładce WYNIKI.

VIII. ZESTAWY

  1. W Projekcie przewidziane są zestawy edukacyjno-demonstracyjne OZE (dalej jako „Zestaw”) dla 40 Szkół, których raporty końcowe z Etapu I będą najwyżej ocenione.
  2. Wartość Zestawu wynosi nie więcej niż 1 500 zł.
  3. Pula na Zestawy wynosi do 60 000 zł.
  4. Organizator może zdecydować o innym rozdziale Zestawów lub o zmianie puli na Zestawy.
  5. Przyjęcie Zestawu jest równoznaczne z deklaracją o realizacji Etapu II.
  6. Przyjęcie Zestawu potwierdza Dyrekcja Szkoły, w ciągu 10 dni roboczych, od dnia ich otrzymania.
  7. Zestawy zostaną przekazane na adres Szkół podany podczas Rejestracji.
  8. Zestawów nie można zamienić na inną nagrodę ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady Zestawu ani nie udziela gwarancji jego jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące Zestawu należy zgłaszać do jego producenta lub sprzedawcy.
  9. Szkoły nie mogą przenieść prawa do otrzymania Zestawu na osoby trzecie.
  10. Zestawy muszą być używane zgodnie z zasadami BHP i zaleceniami producenta.

IX. ETAP II

  1. Do realizacji Etapu II zobowiązane są Szkoły, które otrzymały Zestawy.
  2. Etap II polega na realizacji zajęć przez Uczestników z wykorzystaniem otrzymanego Zestawu (dalej jako „Zajęcia”).
  3. Raport z Etapu II jest sprawozdaniem z przebiegu Zajęć.
  4. Za realizację zadań z Etapu II nie są przyznawane punkty. 
  5. W przypadku niekompletnego raportu z Etapu II, Organizator może wezwać Opiekuna lub Dyrekcję Szkoły do jego uzupełnienia w określonym terminie. 

X. PRAWA AUTORSKIE

  1. Materiały wytworzone w ramach Projektu (np. zdjęcia) mogą stanowić utwory (dalej: „Utwór”) w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 24 ze zm., dalej: „Ustawa”), wobec czego winny być one wolne od wad prawnych oraz roszczeń podmiotów trzecich. Uczestnicy powinni być wyłącznymi autorami ww. materiałów i muszą im przysługiwać majątkowe prawa autorskie do ww. treści, które nie są ograniczone na rzecz żadnej osoby trzeciej.
  2. Z chwilą przystąpienia do Projektu uczestnik  udziela Organizatorowi niewyłącznej, nieodpłatnej i nieograniczonej czasowo oraz terytorialnie (tj. na terytorium całego świata) licencji w odniesieniu do Utworów na następujących polach eksploatacji określonych w art. 50 Ustawy:
    1. trwałe lub czasowe utrwalanie lub zwielokrotnianie w całości lub w części Utworu, jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie, niezależnie od formatu, systemu lub standardu, w szczególności w zakresie utrwalania i zwielokrotniania Utworu lub jego części – wytwarzanie każdą techniką, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, 
    2. wprowadzanie Utworu do pamięci komputera lub innego urządzenia elektronicznego w całości lub w części, czasowe utrwalanie lub zwielokrotnianie takich zapisów, włączając w to sporządzanie ich kopii oraz dowolne korzystanie i rozporządzanie tymi kopiami, 
    3. stosowanie, uruchamianie, wyświetlanie, przekazywanie i przechowywanie niezależnie od formatu, systemu lub standardu oraz uzyskiwanie dostępu do Utworu lub jego części, 
    4. publiczne rozpowszechnianie, w szczególności udostępnianie w sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w tym elektroniczne udostępnianie na żądanie, w szczególności rozpowszechnianie w Internecie oraz w sieciach zamkniętych, niezależnie od metody połączenia tych sieci, 
    5. publiczne wystawianie, wyświetlanie i odtwarzanie Utworu lub nośnika, na jakim utrwalono Utwór, 
    6. użyczanie egzemplarza lub oryginału Utworu lub nośnika, na jakim utrwalono Utwór, 
    7. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których Utwór lub jego część utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, a także udzielanie licencji, sublicencji, użytkowania, dzierżawy lub w inny sposób udzielanie praw do korzystania z Utworu na wszystkich lub wybranych polach eksploatacji,
    8. tworzenie nowych wersji i adaptacji, w szczególności tłumaczenie, przystosowywanie, zmiana układu lub dokonywanie jakichkolwiek innych zmian lub przeróbek w Utworze, w najszerszym dopuszczalnym prawnie zakresie, a także dokonywanie przedruków całości albo części, oraz rozporządzanie i korzystanie z takich opracowań na wszystkich lub wybranych polach eksploatacji, jak też eksploatację Utworu z innymi utworami, wybranymi przez Organizatora (prawa zależne),
    9. wykorzystywanie Utworu do celów marketingowych lub promocji, w tym reklamy, sponsoringu, promocji sprzedaży, a także do oznaczenia lub identyfikacji produktów i usług oraz innych przejawów działalności, a także dla celów edukacyjnych lub szkoleniowych (w tym: w kanałach komunikacji, na stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych oraz w zgłoszeniach Konkursu do konkursów lub plebiscytów),
    10. a ponadto w odniesieniu do części Utworu stanowiącego artystyczne wykonanie również w zakresie praw określonych w art. 86 ust. 2 Ustawy, zaś w odniesieniu do części Utworu stanowiącego fonogram również w zakresie praw określonych w art. 94 ust. 4–5 Ustawy.
  3. Uczestnik udziela na rzecz Organizatora upoważnienia – z prawem do udzielania dalszych upoważnień – do wykonywania praw osobistych Uczestnika, w tym: 
    1. decydowania, czy, kiedy oraz w jakim zakresie rozpowszechniać Utwór, a także decydowania o pierwszym udostępnieniu Utworu publiczności, 
    2. dokonywania zmian oraz modyfikacji w zakresie objętym prawem do integralności Utworu, w tym łączenia z innymi utworami lub materiałami, 
    3. oznaczania Utworu samodzielnie lub w połączeniu z innymi utworami oraz materiałami, w tym wskazywania, że całość praw przysługuje na rzecz Organizatora lub z pominięciem autorstwa Uczestnika.

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin wraz z załącznikami są jedynymi dokumentami określającym zasady udziału w Projekcie, co  oznacza, że wszelkie informacje stanowiące materiały reklamowo-promocyjne mają  charakter wyłącznie informacyjny. 
  2. Udział w Projekcie oznacza akceptację zasad udziału w Projekcie zawartych w Regulaminie.  
  3. Na wniosek Organizatora Uczestnicy zobowiązani są niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, udzielić wszelkich dodatkowych informacji, które są konieczne do oceny prawidłowości wykonywania Projektu. 
  4. Opiekun wyraża zgodę na opublikowanie nazwy szkoły oraz miejscowości na stronach internetowych Organizatora, w publikacjach wydawniczych Organizatora oraz w innych środkach masowego przekazu, na potrzeby związane z realizacją Projektu. 
  5. Organizator nie ponosi kosztów związanych z uczestnictwem w Projekcie poza kosztami wyszczególnionymi w Regulaminie.   
  6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za materiały, które nie dotarły do niego z przyczyn od niego niezależnych.  
  7. Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (zgodnie z polami do wypełnienia znajdującymi się w formularzu) będzie stanowić przyczynę wykluczenia Szkoły z Projektu.  
  8. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez Opiekuna.  
  9. Organizatorowi służy prawo jednostronnego i natychmiastowego wykluczenia uczestników (Szkół) w przypadku niestosowania się do postanowień niniejszego Regulaminu jak i decyzji Organizatora podjętych na podstawie Regulaminu. Szkoły, które naruszą Regulamin, jak również obowiązujące w Polsce przepisy prawa powszechnego oraz ogólnie przyjęte normy społeczne i obyczajowe, zostaną wykluczone z Projektu. 
  10. Projekt pozbawiony jest jakichkolwiek elementów losowości i przypadkowości w uzyskaniu prawa do nabycia Zestawu, w szczególności Projekt nie jest grą losową, loterią fantową, zakładem wzajemnym, loterią promocyjną, grą której wynik zależy od przypadku, ani żadną inną przewidzianą w ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 595 ze zm.). 
  11. Organizator ma prawo do zmiany postanowień Regulaminu oraz zmiany okresu Projektu w dowolnym momencie, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa  w Projekcie dotychczasowych uczestników (nienaruszalność praw nabytych na  podstawie dotychczasowego brzmienia Regulaminu). Zmiany zostaną ogłoszone na stronie Projektu. 
  12. Organizator nie odpowiada za jakąkolwiek szkodę majątkową lub niemajątkową poniesioną przez Uczestników w wyniku ich udziału w Projekcie lub w wyniku przyznania lub nieprzyznania im zestawu. 
  13. Dane osobowe uczestników są przetwarzane zgodnie z Klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych, która określa rodzaj danych oraz zakres ich przetwarzania (Załącznik nr 3 do Regulaminu). 
  14. Niniejsze brzmienie Regulaminu wchodzi w życie w dniu 15 października 2025 roku. 

23

Aktualizacja: 28.11.2025dodanie patrona honorowego


Partnerzy

Patroni honorowi