„Postaw na Słońce” to projekt edukacyjny o odnawialnych źródłach energii. W projekcie stawiamy na samodzielną pracę uczniów, którzy realizują zadania projektowe pod opieką nauczyciela. Kierujemy go do młodzieży szkolnej z klas 7 i 8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych.

Zespoły realizują wskazane przez nas zadania i wysyłają raporty z ich realizacji. Nagrodzimy najlepsze raporty.

Spis treści:

Strona projektu

Na tej stronie (postawnaslonce.pl) zamieściliśmy wszystkie potrzebne informacje, w tym:

Logowanie i odzyskiwanie hasła

Po rejestracji na Twój adres email trafiła wiadomość potwierdzająca rejestrację wraz z hasłem do logowania.

Uwaga! Jeśli nie otrzymałaś(-eś) wiadomości, sprawdź folder ze spamem. Jeśli jej nie znajdziesz, zgłoś to mailowo na adres: postawnaslonce@fundacjabos.pl.

Jeśli stracisz hasło, możesz je zresetować – na stronie logowania skorzystaj z opcji „Odzyskiwanie hasła”. Podaj adres e-mail opiekunki/opiekuna (ten podany podczas rejestracji), a otrzymasz wiadomość z linkiem do zmiany hasła.

Chcesz zmienić hasło? Zaloguj się, przejdź do zakładki „Twój zespół” i wybierz opcję „Edycja profilu”. Następnie ustaw nowe hasło i zaktualizuj swój profil.
Oba procesy dokładnie opisaliśmy w instrukcji odzyskiwania i zmiany hasła, którą znajdziesz w zakładce instrukcje oraz poniżej:

Dodawanie uczniów do zespołu i wgranie dokumentów

Wasz zespół musi składać się z od 2 do 10 członków i jednego opiekuna. Opiekun zespołu rejestruje go i dodaje do niego uczniów. W tym celu musi podać ich imiona, nazwiska i adresy mailowe. Na podane adresy trafi informacja o dołączeniu do zespołu wraz z hasłem niezbędnym do logowania.

Uwaga! Dodanie uczniów do zespołu jest konieczne do przesłania raportu!

Opiekun powinien wgrać skan zgód członków zespołu na stronie projektu. Wzory dokumentów są dostępne poniżej i na dole zakładki regulamin.

Pobierz: Wzór zgody ucznia/uczennicy poniżej 16 roku życia

Pobierz: Wzór zgody ucznia/uczennicy powyżej 16 roku życia

Sposób zmiany członka zespołu i załączania dokumentów przedstawiamy na instrukcji dostępnej poniżej i w zakładce instrukcje.

Etapy projektu i zadania

Projekt podzieliliśmy na dwa etapy:

  • Etap I „ENERGIA SŁOŃCA”;
  • Etap II „ZARABIAJ NA SŁOŃCU”.

W pierwszym etapie zdobędziecie wiedzę teoretyczną w ciekawy sposób. W drugim wykorzystacie ją w praktyce. W każdym etapie są zadania, których wykonanie punktujemy.

Zadania w I etapie:

  • Budowa zespołu,
  • Energia w Waszej okolicy,
  • Odnawialne źródła energii,
  • Fotowoltaika.

Zadania w II etapie:

  • OZE dla domu,
  • OZE dla szkoły,
  • Promocja OZE.

Każde z zadań ma określoną liczbę punktów, które możecie uzyskać za jego wykonanie. Zadania ocenimy na podstawie raportów z realizacji zadań, które do nas wyślecie.

Uwaga! Nie wysyłamy żadnych materiałów do realizacji zadań mailowo lub pocztą. Wszystkie znajdziecie na stronie projektu.

Raporty z realizacji zadań

Każdy etap kończy się przesłaniem raportu z realizacji zadań. Raporty wysyła opiekun zespołu, ale stworzyć muszą je uczniowie. Technika pracy jest dowolna. Najważniejsze, żeby treść raportu znalazła się w odpowiednim miejscu. Każde zadanie składa się z opisu zadania oraz raportu, gdzie zamieszczacie jego treść. Zapoznajcie się uważnie z poleceniami i wytycznymi.

Uwaga uczniowie! Raport tworzycie na stronie projektu po zalogowaniu. Formularz do opisania realizacji zadań znajdziesz w zakładce zadania bezpośrednio pod opisem danego zadania.

Przygotowaliśmy instrukcję, która krok po kroku prowadzi przez proces tworzenia raportów. Znajdziesz ją na stronie projektu w materiałach oraz planie zadań, a także poniżej:

Uwaga! Opiekun zespołu nie może edytować treści raportu!

Gdy przygotujecie raport, opiekun zespołu musi wysłać go do oceny. Raport wysyłacie na stronie projektu. Sposób wysyłki raportu przedstawiliśmy w poniższej instrukcji i w zakładce instrukcje.

Uwaga opiekunowie! Wysyłacie dwa raporty z I i II etapu konkursu.

Uwaga! Gdy opiekun zespołu wyśle raport do oceny, nie będziecie mogli go już edytować!

Terminarz

Szczegółowy terminarz raportu znajdziesz w zakładce terminarz.

Najważniejsza ważna data to termin przesłania raportów z I etapu – 7 marca 2024. Jeśli nie uda Ci się przesłać raportu do tego czasu, możesz to zrobić przez jeszcze siedem dni, ale każdy dzień opóźnienia wiążę się z 5 punktami karnymi.

Przez cały czas trwania projektu będziemy wysyłali Ci maile z przypomnieniami o terminach wysyłki raportów.

Uwaga! Zachęcamy do wcześniejszego wysyłania raportów. Dzięki temu unikniecie stresu i kłopotów związanych z problemami technicznymi.

Nagrody

Nagrodzimy 6 zespołów w każdej kategorii (szkoły podstawowe i szkoły ponadpodstawowe), które uzyskają największy, łączny wynik z obu etapów. Nagrody dla najlepszych zespołów wyślemy na adres szkoły we wrześniu 2024 r.

Wszystkie zespoły, które biorą udział w projekcie otrzymają dyplomy, które roześlemy mailowo najpóźniej we wrześniu. Jeśli wasz zespół potrzebuje dyplomu wcześniej, prosimy o wiadomość na adres postawnaslonce@fundacjabos.pl.

Mamy nadzieję, że udział w projekcie będzie dla Was wspaniałą przygodą!

W razie problemów lub pytań zachęcamy do kontaktu pod adresem postawnaslonce@fundacjabos.pl